Tags

, , , , , , , , , ,

Het is alweer bijna een maand geleden dat ik voor het laatst heb geschreven. Tijd is voorbij gevlogen. Ik zal maar even in het kort samenvatten wat er is gebeurd en hoe ik deze maand heb beleefd.

Geestelijk:

Deze maand ben ik voor het eerst in een lange tijd naar een activiteit buitenhuis geweest. Zelf vind ik het eng om ergens alleen naar toe te gaan en vooral waar een groep aanwezig is. Maar een moeder van een vriendin van mijn oudste dochter vroeg of ik meeging naar Streetdance. Nadat ze twee keer gevraagd had, heb ik ja gezegd. En ik vond het leuk! Echt ik had plezier, ook al had ik niet veel met de andere vrouwen gepraat. Helemaal niet, alleen met degene met wie ik mee was. Maar goed, dat kan altijd nog komen. Ik vond het al een hele stap dat ik mee was gegaan. Uiteindelijk bleef het bij die ene keer, wegens aantal redenen. Het had meer te maken met een gevoel dat bepaalde dingen te dichtbij kwamen. Misschien heeft het met vertrouwen te maken. Daarbij ben ik achter gekomen dat ik sommige dingen liever op afstand bewaar en had ik er geen goed gevoel bij. Maar ik ben al trots op mezelf dat ik dit heb aangedurfd! Het is een goede stap voorwaarts.

Emotioneel:

Emotioneel had ik het gevoel alsof ik weer in een dipje ben beland. Het gevoel dat ik weer depressiever aan het worden ben. Nu ben ik al niet de vrolijkste persoon op aarde en heb ik regelmatig een dipje of terugval. Maar deze dipje was wel redelijk constant en in een neerwaartse lijn. Hoe het komt? Ik weet het niet, ik hoop dat het snel weer voorbij gaat. Best wel irritant als je niet een reden kan aanwijzen waarom, als ik het wist dan kon ik er iets aan doen.

Lichamelijk:

Deze maand was ik vermoeider dan normaal, misschien heeft dat ook met mijn depressie te maken. Ook heb ik weer 3 dagen last van mijn maag gehad en heb ik de knoop doorgehakt. Ik heb besloten om voor een second opinion te gaan. Vandaag heb ik van de verzekering te horen gekregen dat dit mocht en wat ik er voor nodig heb. Morgen ga ik al die dingen regelen.

Kinderen:

Met mijn kinderen gaat het goed. Ik heb deze maand minder last gehad van een vriendinnetje van de oudste. Ze kwam alleen in het weekend. Dan was ik ook het meest geirriteerd dan de andere dagen. De drukte die ze mee brengt, constant corrigeren. Ik maak me alleen zorgen over vriendinnetjes op school. Er zitten 2 andere meisjes bij haar in de klas, maar die kennen elkaar langer en gaan veel met elkaar om. Voor de rest zitten er alleen jongens. In groep 2 (in haar klas zit groep 1 en 2 samen) zitten wel een paar meiden, maar die zijn wat ouder. En in september gaan die naar groep 3. Thuis zijn er wel een paar meisjes waar ze mee speelt gelukkig. Misschien dat er nog meisjes bijkomen in september. Maar dan blijft het probleem wanneer zij naar groep 3 gaat, dan gaan die nieuwe meisjes naar groep 2. Dus valt ze weer buiten de boot. Tenzij iemand van haar leeftijd verhuist en in haar groep komt. Wie weet, ik blijf hopen dat er nog een meisje in haar groep komt.

Mijn jongste is voor het eerst naar de peuterspeelzaal gegaan. Eerste keer deed ze het geweldig, niet gehuild. Daarna 2 keer wel, maar was weer gelijk over. Nu gaat het goed, zolang ze iets te doen heeft. Dus ik zet haar aan de tafel met andere kinderen zodat ze kan kleien of puzzelen. Ik blijf dan even zitten en klei lekker met haar mee of help haar met de puzzel en vervolgens ga ik weg. Ze vindt het erg leuk en volgens de juffen doet ze het ook erg goed. Ze is daar altijd vrolijk en net als thuis, veel aan het dansen en zingen.

Studie:

Momenteel gaat het met mijn studie iets minder, ik heb er te weinig aandacht aan besteed. Tot nu toe had ik geweldige cijfers terug gekregen van mijn huiswerk. Ik heb alleen nog niet alles goed ingestampt. Ik heb een proeftentamen gemaakt en ik had er 11 fout van de 34 vragen. Ik moet weer even de tijd, energie en zin vinden en weer verder gaan. De 3 op hetzelfde moment is de laatste tijd erg moeilijk. Maar goed, snel even mijn samenvattingen klaar schrijven en dan alles herhalen en herhalen.

Familie:

Mijn ouders komen binnenkort na een half jaar weer terug. Ik weet dat mijn kinderen hun opa en oma hebben gemist. Mijn jongste dochter is geen baby/dreumes meer, maar een peuter die van alles kan. Beide kinderen zijn erg gegroeid en de oudste is heeft meer haar eigen ik ontwikkeld.

Helaas ligt mijn tante uit Frankrijk in het ziekenhuis, ze is erg verzwakt. Ze heeft kanker. Mijn oma in Nederland ligt momenteel ook in het ziekenhuis (ook zij heeft kanker), zij is gevallen en heeft haar heup gebroken. Gisteravond is ze geopereerd.

Ik vind het erg dat ik de enige kleinkind ben die regelmatig bij haar op bezoek gaat. Verder gaat mijn oom langs en mijn ouders (als ze in Nederland zijn). Ik vind het erg zielig, ze is altijd zo blij om mijn te zien en vaak zie ik ook tranen in haar ogen als ik kom en als ik weer weg ga. Ze heeft het wel gehad met het leven, zeker nu ze merkt dat ze zelf niet meer veel kan. Bijna bij alles heeft ze hulp nodig en dat is moeilijk voor iemand die vroeger een sterke onafhankelijke vrouw was met haar eigen wil en mening.

Conclusie:

Het is een maand geweest, waarbij mijn lichamelijke en geestelijke gezondheid op en neer ging. Ik heb iets gedaan waar ik erg trots op ben, maar door de negatieve kant er aan, is mijn enthousiasme verdwenen. Ik maak me zorgen om de welzijn van mijn familie. Het positieve is dat het goed gaat met mijn kinderen en daar hou ik me aan vast. Ik kijk met gemengde gevoelens terug naar deze maand en ik hoop dat ik snel weer wat vrolijker word en meer energie krijg. Verder even goed studeren, dan kan ik eindelijk deze module afsluiten met een tentamen en hopen dat ik deze ook behaal.